donderdag 3 oktober 2013

3 oktober 2013

Beste allemaal, Gisterennacht om 2.00 keek Niek bij Amy en was alles rustig. Toen hij om 4.30 (voor zijn werk) opstond was dat verandert. Om 5.20 maakte hij mij wakker dat Amy piepte en onrustig was. Haar temperatuur was gedaald naar 36.9 (waar het normaal tussen de 37.4 en 37.7 ligt). Ik ben toen bij haar in de woonkamer verder gaan "slapen". Ze piepte en was wat onrustig maar kwam toch lekker tegen me aan liggen. Om 7.30 en 11.00 was haar temperatuur 36,5 graden. De rest van de ochtend en begin van de middag was ze heel relaxt en heel rustig "onrustig" als ik maar naast haar bleef zitten. Dan lag ze lekker met haar ogen dicht. Als ik wegliep werd ze ongedurig liep ze mee en wilde bij mij blijven (wat vanzelfsprekend ook mocht..). Om 13.25 en 14.00 wilde Amy naar buiten om te plassen. Om 14.15 zag ik de eerste perswee en begon ze te hijgen! Niek gelijk gebeld die was er om 14.30. De persweeën volgde elkaar in snel tempo op. Diversen malen deze dag contact gehad met Ineke (van de fokadviescommissie) en om 15.00 voor de zekerheid telefonisch met de dierenarts overlegd, die aangaf dat hij om 15.30 zou komen als er nog geen pup was. Om 15.20 is de eerste pup geboren. De anderen volgde om 16.03, 16.17, 16.53 en de laatste om 18.47. Onderstaand in volgorde van geboorte: Teefje (roze/paars) 175 gram Teefje (oranje) 230 gram Reu (blauw) 195 gram Reu (groen) 214 gram Teefje (rood) 250 gram Ze zijn hoofdzakelijk zwart en sommige hebben iets een witte aftekening. Wij zijn heel erg blij en trots op Amy dat ze het zo goed en relaxt ("down to earth ") heeft doorstaan. De bevalling is ons (nu achteraf!) meegevallen...

3 opmerkingen:

  1. Wat een lieve foto's, hopelijk blijft Amy zo rustig als ze nu is. Heel veel succes en natuurlijk plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie en ontroerende foto's! Amy is op en top moeder zo te zien! Wat zullen jullie trots op haar zijn en op haar prachtige pupjes. Fijn dat het allemaal zo goed gaat, dat is GENIETEN!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een moederweelde. Mooie foto's Lorenzo!

    BeantwoordenVerwijderen